Digitale dienstverlening

Waterschappen dragen zorg voor een goede, professionele en klantgerichte digitale dienstverlening. In de Vaarkaart: de ‘bestuurlijke visie op digitale transformatie’ hebben de waterschappen zichzelf als doel gesteld om een betrouwbaar digitaal waterschap te zijn.

Persoon met laptop buiten voor gebouw met glazen ramen en houten lamellen.
Persoon met laptop buiten voor gebouw met glazen ramen en houten lamellen.

Dit betekent:

  • Waterschappen zijn een betrouwbare digitale overheid voor inwoners, bedrijven en samenwerkingspartners.
  • Waterschappen streven naar een digitaal toegankelijke dienstverlening waarbij rekening wordt gehouden met de eisen uit de wet- en regelgeving. Deze dienstverlening is goed, professioneel en klantgericht.
  • Waterschappen werken samen en delen kennis op het gebied van digitale dienstverlening, om zo de digitale dienstverlening in de sector naar een hoger niveau te brengen.

Waterschappen voldoen aan wet- en regelgeving. Aankomende Europese en landelijke wet- en regelgeving wordt tijdig geïmplementeerd.

Deel dit via: