Kris Kras nieuwe uitgever Het Waterschap

5 februari 2024

Communicatiebureau Kris Kras heeft de aanbesteding gewonnen om de nieuwe uitgever te worden van Het Waterschap, het magazine van de Unie van Waterschappen. Deze week staan de handtekeningen onder het nieuwe jaarcontract, met de optie dit te verlengen tot een contractduur van vier jaar. De Unie van Waterschappen en Kris Kras kijken uit naar de nieuwe samenwerking.

het-waterschap-cover-uitsnede

Het Waterschap is het tijdschrift van de Unie van Waterschappen en werd de afgelopen vier jaar uitgegeven door Publiek Denken, waarna er officieel weer een aanbesteding nodig was voor het nieuwe contract. Uit die aanbesteding rolde Kris Kras als winnaar.

Nieuwe ambities met het tijdschrift

“In de nieuwe aanbesteding hebben we een aantal wensen geuit voor vernieuwing”, zegt Willem Wensink, MT-lid van de Unie van Waterschappen. “Zo willen we ons meer gaan focussen op de doelgroep waterschapsbestuurders en de impact en verspreiding van de artikelen in het magazine vergroten door een meer crossmediale aanpak. We geloven in Kris Kras een partner te hebben gevonden met wie we deze nieuwe ambities kunnen gaan realiseren en kijken uit naar de samenwerking.”

Maatschappelijk relevant

“Het uitgeven van tijdschrift ‘het Waterschap’ past goed in het porfolio van Kris Kras”, vertelt Christian Soer, directeur-eigenaar van Kris Kras Communicatie. “Naast ons werk voor gemeenten, provincies en het Rijk, zijn we blij dat we nu ook voor de Unie van Waterschappen mogen werken. Door de jarenlange samenwerking met Rijkswaterstaat en drinkwaterbedrijf Vitens zijn we bekend met de materie. Het team van Kris Kras loopt warm voor maatschappelijk relevante thema’s, en water is daar zeker een van. Het aanbestedingsproces van de Unie hebben we als zeer professioneel en prettig ervaren en geeft een energiek startpunt voor een prettige en succesvolle samenwerking.”

Wat merken de lezers ervan?

De abonnees en lezers van Het Waterschap merken pas later dit jaar dat er een wisseling in uitgevers plaatsvindt. De eerste twee nummers in 2024 worden nog uitgegeven door Publiek Denken. Wensink: “We hebben ruim vier jaar heel prettig samengewerkt met Publiek Denken en sluiten met de twee laatste nummers een mooie periode af. Tegelijkertijd maken we een start met Kris Kras waarin we de overige nummers van dit jaar gaan voorbereiden.”

Jane Alblas, een van de twee hoofdredacteuren van Het Waterschap: “We blijven trouw aan enkele goed gewaardeerde elementen van het blad, maar de lezer zal merken dat we qua onderwerpen en de digitale doorvertaling een nieuwe weg inslaan. Die is meer gefocust op de waterschapsbestuurders. Maar ook voor de niet-bestuurders blijft er natuurlijk nog genoeg interessants en relevants te lezen.”

> Lees de laatste uitgave van Het Waterschap online