Ook online is het magazine vernieuwd! Op Waterkracht.net is het magazine online in een nieuwe vorm te lezen.
Nieuwe naam: Waterkracht
De nieuwe naam van het magazine – Waterkracht – symboliseert de dynamische en invloedrijke rol van de waterschappen in Nederland. Het verwijst bovendien naar de drive en energie waarmee Nederlandse waterschappers elke dag samenwerken aan toekomstbestendig waterbeheer.
Groter publiek door crossmediale aanpak
Voorheen werden de artikelen uit Het Waterschap als digitaal magazine gepubliceerd en verdwenen ze na verloop van tijd. Voortaan zal een selectie van de artikelen uit het magazine in iets aangepaste vorm op Waterkracht.net worden gepubliceerd. Het nieuwe digitale platform maakt het lezen en delen van artikelen makkelijker, waardoor een groter publiek bereikt kan worden.
De nieuwe naam en aanpak zijn wensen die bij de aanbesteding naar voren kwamen. “We willen we ons meer gaan focussen op de doelgroep waterschapsbestuurders en de impact en verspreiding van de artikelen in het magazine vergroten door een meer crossmediale aanpak,” zegt Willem Wensink, Programmaleider Communicatie en Vereniging bij de Unie van Waterschappen.
De eerstvolgende editie van het gedrukte magazine, eveneens in een nieuw jasje, valt op 6 september bij abonnees op de mat.