Unie van Waterschappen kiest Johnny Wonder voor nieuwe publiekscampagnes

29 april 2025

Na een strategische en creatieve competitie tussen vijf bureaus heeft de Unie van Waterschappen gekozen voor Johnny Wonder. Het bureau gaat de komende tijd werken aan de gezamenlijke campagnes van de 21 waterschappen, waaronder de verkiezingscampagne.

Een houten regenton in een weelderige tuin, gevuld met water dat uit een metalen pijp stroomt. Op de achtergrond zijn verschillende soorten bloemen en planten te zien, waaronder zonnebloemen en andere kleurrijke bloeiende planten. De tuin is groen en goed onderhouden, met bomen die schaduw bieden.
Een houten regenton in een weelderige tuin, gevuld met water dat uit een metalen pijp stroomt. Op de achtergrond zijn verschillende soorten bloemen en planten te zien, waaronder zonnebloemen en andere kleurrijke bloeiende planten. De tuin is groen en goed onderhouden, met bomen die schaduw bieden.

Waarom Johnny Wonder? “De nuchtere aanpak past bij ons”, zegt Willem Wensink, MT-lid Vereniging en Communicatie & Bestuurlijk Juridische Zaken bij de Unie van Waterschappen. 

“Met de gezamenlijke communicatie van de 21 waterschappen willen we laten zien hoe belangrijk het waterbeheer voor ons land is, zeker in het licht van alle uitdagingen op het gebied van klimaatverandering”, zegt Wensink. “Daarvoor is een ambitieuze campagne nodig. De strategische inzichten en creatieve uitwerking van Johnny Wonder sloten goed aan bij onze ambities.” 

Belangrijke thema’s

Johnny Wonder gaat aan de slag met de belangrijke thema’s voor de waterschappen: weersextremen, wateroverlast, droogte en waterkwaliteit. Na de succesvolle Waterbazen-campagne maken de waterschappen nu de stap naar communicatie gericht op gedragsverandering op basis van wetenschappelijke inzichten over gedragsverandering.  Als je weet wat mensen echt motiveert en belemmert, dan kun je daar met communicatie gericht op inspelen. De eerste campagne over de gevolgen van weersextremen en het opvangen van regenwater staat gepland voor het voorjaar van 2026. 

Over Johnny Wonder 

Johnny Wonder bouwt al vijftien jaar aan sterke maatschappelijke merken, met creatieve campagnes en datagedreven social content. Het bureau werkt onder meer voor Helpwanted, de Nationale Ombudsman, ProRail, Rutgers, UWV en de Gemeente Amsterdam. 

Deel dit via:
FacebookTwitterLinkedIn