Kennissessie Duurzame en natuurvriendelijke oevers

Tijd: 15:00 - 16:30
Locatie: Online
Organisatie: Platform WOW

Hoe zorgen we samen, als beheerders van onze wateren en vaarwegen, voor duurzame, natuurlijkvriendelijke en daarmee toekomstbestendige oevers? Samen hebben we de verantwoordelijkheid om oevers aan te leggen en te beheren met inachtneming van de ecologie die zich rond deze infrastructurele paden bevindt.

Duurzame en natuurlijkvriendelijke oevers zijn namelijk de toekomst. Beter voor het milieu, de biodiversiteit en niet duurder dan conventioneel aangelegde oevers. Om steeds meer oevers op deze manier aan te leggen en te beheren is kennisdelen en samenwerken op dit thema essentieel. Ook over de organisaties heen.

De provincie Noord-Holland, Rijkswaterstaat en de TU Delft zijn te gast en vertellen hun leerervaringen.

Programma

• Het Oeverprogramma van de provincie Noord-Holland, door Jelte Loggen, programmamanager Bodem & Groen en Quirijn Huiskes, project- en programmamanager Realisatie Infrastructurele Projecten & Bodem en Groen.
  • Verruiming van de Twentekanalen en de aanleg van natuurvriendelijke oevers: welke keuzes zijn gemaakt en wat zijn de leer ervaringen voor anderen? Door Sergé Bogaerts, adviseur ecologie bij Rijkswaterstaat
  • Proef met onder meer oeverplanten in de Innovatieproeftuin van de Diergaarde Blijdorp, door Lindsey Schwidder, Projectmanager water bij Innovation & Impact Centre TU Delft.

Meer informatie en aanmelden