De Unie van Waterschappen heeft door middel van een Europese aanbesteding een geschikt communicatiebureau voor het ontwikkelen van een campagnestrategie en uitvoeren van een communicatiecampagne voor de waterschapsverkiezingen gevonden. Het beoordelingsteam vanuit de Unie van Waterschappen heeft zich gebogen over de beoordeling van de ingediende offertes van bureaus die in de race waren voor de aanbesteding van de campagne en de opdracht gegund aan GH+O.
Verkiezingscampagne 2023
Deze partij heeft ruime ervaring met de waterschappen. Zij deden eerder ook de verkiezingscampagne in 2019 en werken momenteel samen met de waterschappen aan de Waterbazen-publieksaanpak. Momenteel werkt GH+O samen met de communicatie-expertgroep die voor de verkiezingen is geformeerd hun conceptidee uit.
Willem Wensink, projectleider waterschapsverkiezingen Unie van Waterschappen: “Met GH+O hebben we een partij gevonden die de waterschappen goed kent en ook lessen uit de verkiezingen van 2019 en de Waterbazen-publieksaanpak heeft getrokken. Hierdoor gaan we met veel vertrouwen het traject in om samen tot een mooie campagne te komen.”
Paul Klaassen, directeur GH+O: “We kijken ernaar uit om opnieuw samen met de waterschappen te mogen werken aan een opkomstbevorderende verkiezingscampagne. Dit geeft ons de kans de waterschapskennis die we inmiddels opgebouwd hebben weer te benutten. Én we kunnen doen waar we goed in zijn: vanuit een sterke strategie een verrassend campagneconcept tot leven brengen.”